Příjem žádostí a dalších podání
Obec Deštnice se řídí zákonem č.128/2000 sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o obcích).
Žádost o informaci ve smyslu tohoto zákona lze podat ústně nebo písemně na obecním úřadě v úředních hodinách.
Písemně na adresu: Obecní úřad Deštnice, Deštnice 112, 438 01 Žatec
Písemnou žádostí o informaci je i žádost podaná elektronickou poštou.
E-mail: obecdestnice@tiscali.cz
V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se nemusí provést písemný záznam.
Na ústní žádost poskytne obecní úřad v jednoduchých záležitostech ústní informaci. Ústně podaná žádost však nemůže být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení.Není-li žadateli na ústně poskytnutou žádost informace poskytnuta, je třeba podat žádost písemně.
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
komu je žádost určena, jaká konkrétní informace je požadována, kdo žádost podává.Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Předmět žádosti
Pokud žádost tyto požadavky nesplňuje, vyzve OÚ žadatele do 7 kalendářních dnů od jejího podání, aby žádost upřesnil a upozorní jej, že nedostane-li odpověď do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy byla žádost podána, rozhodne o odmítnutí žádosti.
Obecní úřad poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti nebo od upřesnění žádosti:
a) písemně
b) nahlédnutím do spisu
c) pořízením kopie
d) na paměťových médiích
Nelze-li písemné žádosti vyhovět a nebyla-li žádost odložena, vydá OÚ rozhodnutí o zamítnutí žádosti (§ 15 odst.1 zákona), které se doručuje do vlastních rukou žadatele (§ 15 odst.3 zákona).
Pokud se požadovaná informace nevztahuje k působnosti obecního úřadu, OÚ žádost odloží a do3 kalendářních dnů od doručení žádosti tuto skutečnost sdělí žadateli.
Evidence žádostí
Žádost se zaeviduje na obecním úřadu v podacím deníku žádostí. Žádosti a materiál týkající se jejich vyřizování se zakládají odděleně od ostatních spisů.
Na obecním úřadě se vede centrální evidence všech došlých a ústně podaných žádostí, která obsahuje následující údaje: datum podání, jméno, příjmení a adresu žadatele, předmět žádosti, kterému povinnému subjektu je určena.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení (o 10 dnů) na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné z důvodu, že je požadováno vyhledávání rozsáhlých informací. Žadatel je o prodloužení lhůty informován.
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů. Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14 a § 15 odst. 3, písm.zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje: zastupitelstvo obce - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce nebo krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti. O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Poskytování informací na základě žádosti (ústní nebo písemné) je prováděno za úhradu. Výši úhrady je stanovena dle sazebníku.
Sazebník úhrad za poskytování informací: | |
Za každou započatou půlhodinu vynaložené práce při pořizování informace | 30,- Kč |
Kopie nebo výtisk z tiskárny za každou stranu (formát A4) | 2,- Kč |
Paušál provozních nákladů (materiál) CD - ROM | 20,- Kč |
Paušál provozních nákladů (materiál) obálka malá | 1,- Kč |
Paušál provozních nákladů (materiál) obálka velká | 3,- Kč |
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů – poštovné dle plat.tarifů České pošty
Překročí-li kalkulovaná výše úhrady částku 200,- Kč, je její výše poskytnutím informace sdělena žadateli a informace je poskytnuta pouze s jeho souhlasem s výšší úhrady. Pokud je zřejmé, že náklady pravděpodobně překročí částku 200,- Kč, je žadatel povinen na výzvu uhradit zálohu ve výši 50% z předpokládané částky, což je jednou z podmínek pro poskytnutí informace. Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na základě vyúčtování v pokladně OÚ nebo bezhotovostní platbou na účet obce před podáním informace.
Tato pravidla nabývající účinnosti dnem 1.12.2008.
Pondělí a středa:
7:30 - 12:00 / 12:30 - 17:00
Číslo účtu: 9523481/0100
ID datové schránky: k8sbvhg