Příjem žádostí a dalších podání
Obec Deštnice se řídí zákonem č.128/2000 sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o obcích).
Žádost o informaci ve smyslu tohoto zákona lze podat ústně nebo písemně na obecním úřadě v úředních hodinách.
Písemně na adresu: Obecní úřad Deštnice, Deštnice 112, 438 01 Žatec
Písemnou žádostí o informaci je i žádost podaná elektronickou poštou.
E-mail: obecdestnice@tiscali.cz
V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se nemusí provést písemný záznam.
Na ústní žádost poskytne obecní úřad v jednoduchých záležitostech ústní informaci. Ústně podaná žádost však nemůže být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení.Není-li žadateli na ústně poskytnutou žádost informace poskytnuta, je třeba podat žádost písemně.
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
komu je žádost určena, jaká konkrétní informace je požadována, kdo žádost podává.Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Předmět žádosti
Pokud žádost tyto požadavky nesplňuje, vyzve OÚ žadatele do 7 kalendářních dnů od jejího podání, aby žádost upřesnil a upozorní jej, že nedostane-li odpověď do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy byla žádost podána, rozhodne o odmítnutí žádosti.
Obecní úřad poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti nebo od upřesnění žádosti:
a) písemně
b) nahlédnutím do spisu
c) pořízením kopie
d) na paměťových médiích
Nelze-li písemné žádosti vyhovět a nebyla-li žádost odložena, vydá OÚ rozhodnutí o zamítnutí žádosti (§ 15 odst.1 zákona), které se doručuje do vlastních rukou žadatele (§ 15 odst.3 zákona).
Pokud se požadovaná informace nevztahuje k působnosti obecního úřadu, OÚ žádost odloží a do3 kalendářních dnů od doručení žádosti tuto skutečnost sdělí žadateli.
Evidence žádostí
Žádost se zaeviduje na obecním úřadu v podacím deníku žádostí. Žádosti a materiál týkající se jejich vyřizování se zakládají odděleně od ostatních spisů.
Na obecním úřadě se vede centrální evidence všech došlých a ústně podaných žádostí, která obsahuje následující údaje: datum podání, jméno, příjmení a adresu žadatele, předmět žádosti, kterému povinnému subjektu je určena.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení (o 10 dnů) na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné z důvodu, že je požadováno vyhledávání rozsáhlých informací. Žadatel je o prodloužení lhůty informován.
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů. Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14 a § 15 odst. 3, písm.zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje: zastupitelstvo obce - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce nebo krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti. O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Poskytování informací na základě žádosti (ústní nebo písemné) je prováděno za úhradu. Výši úhrady je stanovena dle sazebníku.
| Sazebník úhrad za poskytování informací: | |
| Za každou započatou půlhodinu vynaložené práce při pořizování informace | 30,- Kč |
| Kopie nebo výtisk z tiskárny za každou stranu (formát A4) | 2,- Kč |
| Paušál provozních nákladů (materiál) CD - ROM | 20,- Kč |
| Paušál provozních nákladů (materiál) obálka malá | 1,- Kč |
| Paušál provozních nákladů (materiál) obálka velká | 3,- Kč |
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů – poštovné dle plat.tarifů České pošty
Překročí-li kalkulovaná výše úhrady částku 200,- Kč, je její výše poskytnutím informace sdělena žadateli a informace je poskytnuta pouze s jeho souhlasem s výšší úhrady. Pokud je zřejmé, že náklady pravděpodobně překročí částku 200,- Kč, je žadatel povinen na výzvu uhradit zálohu ve výši 50% z předpokládané částky, což je jednou z podmínek pro poskytnutí informace. Úhradu za poskytnutí informace provede žadatel na základě vyúčtování v pokladně OÚ nebo bezhotovostní platbou na účet obce před podáním informace.
Tato pravidla nabývající účinnosti dnem 1.12.2008.
Pondělí a středa:
7:30 - 12:00 / 12:30 - 17:00
Číslo účtu: 9523481/0100
ID datové schránky: k8sbvhg